Returnering & Reklamation.


Fuld returret – Hvad skal jeg gøre, hvis jeg fortryder mit køb?

Hos Smile Creations har du 14 dages fuld fortrydelses- og returret, fra den dag varen er modtaget. For at kunne returnere varen skal den returneres ubrugt og i samme stand som modtaget (*1).

Du skal give besked på hello@smilecreations.dk (brug evt. kontaktformular under kontakt) hvis du ønsker at returnere dine produkter. Du bedes vedlægge information om dit navn, ordrenummer og at du ønsker pengene tilbage. Dette gør at vi hurtigt kan behandle din returvare når den ankommer. Yderligere bedes du oplyse dit registreringsnummer og kontonummer, så vil beløbet blive tilbageført dertil hurtigst muligt.

Produkterne skal sendes forsvarligt og må ikke være brugte eller beskadigede. Vi anbefaler derfor, at du sender produkterne i det modtagne plakatrør og plast etui som varen kom i. Vi refunderer ikke varer hvis de er beskadigede, har pletter og lugtgener som fx røglugt mm. (*1)

Når vi har modtaget din pakke og godkendt returneringen vil vi overføre beløbet til den konto købet er gjort på. Det tager normalvis 10 hverdage at modtage og behandle din returnering.

Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen.

OBS! Specialdesigns og specialstørrelser tages ikke retur medmindre der er lavet trykfejl hos os. Vi anbefaler at kunden dobbelttjekker oplysningerne på bestillingen inden købets gennemførsel.

Reklamation – Hvad gør jeg hvis min vare er beskadiget, forkert eller ikke ankommet?

Smile Creations yder 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende mangler der konstateres ved varens normale anvendelse.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Er din pakke beskadiget? Har du modtaget et forkert produkt eller har du ikke modtaget din vare, skal du sende en mail til hello@smilecreations.dk indenfor rimelig tid efter at fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget. Smile Creations skal være informeret omkring problemet inden varen returneres.

For at hjælpe dig hurtigst mulig igennem problematikken, vil vi meget gerne have et billede af fejlen du oplever, for at kunne yde den bedst mulige kundeservice.

Returvarer bedes vedlagt information om dit navn, ordrenummer og hvad der er galt med varen.

Varer der returneres med reklamation, bliver erstattet af en ny leverance indenfor 7 hverdage fra modtagelsen. Special designs op til 10 hverdage. Haves erstatningsvare ikke, vil det betalte beløb blive krediteret indenfor 7 hverdage, med mindre andet er aftalt med kunden.

Hvad gør jeg hvis jeg opdager fejl i min specialbestilling?

Opdager du fejl i din bestilling bedes du hurtigst muligt skrive en mail til hello@smilecreations.dk. Typisk bliver specialdesigns sat i produktion efter 24 timer. Dette gør at du kan nå at fortryde eller rette din bestilling, hvis du opdager fejl. Opdager du fejl efter 24 timer garanterer vi ikke at din ordre, kan nå at blive ændret eller annulleret.

Kan jeg ombytte min vare?

Vi håndterer i øjeblikket ikke ombytning af varer. Hvis du ønsker at bytte en eller flere af dine modtagne varer til en anden, håndteres det som en almindelig Fortrydelsesret/Returnering. Det vil sige at du sender den uønskede vare tilbage, hvorefter vi sender dine penge retur når returneringen er godkendt. De nye varer som du ønsker at købe, bestiller du som du plejer i shoppen.

Hvilke informationer skal Smile Creations have ved returnering, defekte eller fejlleverede varer?

Vi bestræber os i at levere korrekte og ikke mindst varer uden skader eller lignende. Skulle dette alligevel ske kan du følge anvisningen nedenfor. Hvis du vil returnere et køb eller har du fået en defekt/fejlleveret vare skal du maile følgende oplysninger til hello@smilecreations.dk

– E-mailadressen (som købet er registreret på)
– Ordrenummer
– Artikelnummer på de artikler, du vil returnere
– Reg nr. og konto nr. til tilbagebetaling
– Årsag til returnering

Hvilken adresse skal jeg sende varerne til?

Retur/defekte/fejlleverede varer skal sendes til nedenstående adresse:

Smile Creations
Sønderled 4
6400 Sønderborg

 

Hvad koster det at returnere?

Returneringsomkostninger er ikke inkluderet i købsprisen. Køber har selv ansvar for omkostninger ved returnering. Hvis det dog er reklamationssager som defekte eller fejlleverede varer står Smile Creations for forsendelsesomkostningerne i rimeligt omfang.

Husk altid at gemme kvitteringen for afsendelsen, så du kan dokumentere, at varen er sendt afsted. Dette kan være relevant i tilfælde af, at vi ikke har modtaget returvaren.

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

Hvordan og hvornår får jeg mine penge retur?

Refundering sker ved en bankoverførsel til din bank konto. Vi har til dette brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto.

Dine penge vil blive tilbagebetalt, så snart vi har afsluttet din sag. Dette kan tage op til 7 hverdage. Du skal være obs på at pengene først kan være at se på din konto efter 3 hverdage fra sagen er godkendt.